Aquest article forma part d’una sèrie d’articles que us lliuro en forma de fascicles setmanals… Mira els anteriors, abans de llegir el que segueix…
Siguis responsable… El tècnic t’ho agrairà…
Per què una Gala Màgica surti bé, cal que existeixi una escaleta tècnica. Per què una Gala Màgica surti bé, cal que aquesta escaleta estigui clarament definida abans de posar-se a treballar amb el tècnic de so i llums. És un acte de responsabilitat per part de l’organització de la Gala tenir-la planificada fins a l’últim detall, molt abans de començar. Durant les hores prèvies a la Gala, tenir l’escaleta escrita, facilitarà la feina al tècnic i a més ajudarà a la concepció de l’espectacle, és un doble guany… No és correcte que el tècnic hagi d’escriure des del principi, l’escaleta, unes poques hores abans que comenci l’espectacle. En aquest cas improvisar no és bo. La millor pràctica és tenir-la feta i treballar-la amb ell durant les hores prèvies. Ell hi inclourà les seves especificacions i hi aportarà els seus coneixements. Cal una col·laboració total amb ell, per part de qui organitza l’espectacle.
Cal tenir fets els deures…
Per molt que no sigui una pràctica habitual quan es realitza una gala amb mags, crec que hauríem de començar a canviar les coses. Perquè així contribuïm al fet que els espectacles surtin millors, o almenys fem tots els possibles perquè no hi hagin errades tècniques per culpa de la no planificació…
Siguis responsable… El públic t’ho agrairà…
Ja que si fas pagar una entrada, et deus al públic. Per tant, per responsabilitat, també, amb el públic, has de tenir-ho tot preparat prèviament…
Cal saber quina música sonarà…
Cal disposar de llistes de tots els talls de música, cal disposar d’aquesta música prèviament. Si, sí… Disposar de la música… Perquè tenir la música abans ? La primera raó serà pràctica… Sembla de sentit comú. Habitualment tindrem poc temps, per tant, tot el temps que es guanyi anirà a favor nostre. No és correcte, segons la meva opinió, esperar que vagin arribant els il·lusionistes i portin, cadascun en el seu format, la música en un llapis de memòria. Cal tenir-la abans. El fet que sigui una pràctica habitual no vol dir que sigui l’adequada… La segona raó és per l’homogeneïtzació de l’espectacle. Si la persona que prepara la gala ha sentit tots els talls de so prèviament, sabrà amb seguretat, de la mateixa manera que passa amb els jocs, que no es repetirà cap música. Estem fent un espectacle conjunt. Les individualitats van a favor del conjunt…
Fí de la cinquena part…
Seguiré parlant de la meva concepció de les Gales Màgiques, al sisè lliurament d’aquest article per fascicles, d’aquí a uns dies, al “Diari d’un Mag”…
Fins la setmana que ve…
Daniel Arbonés
daniel.cat
www.magia.cat
www.twitter.com/offmagia
www.facebook.com/offmagia