Aquest article forma part d’una sèrie d’articles que us lliuro en forma de fascicles setmanals… Mira els anteriors, abans de llegir el que segueix…
La preparació genera confiança…
En els dies previs a l’espectacle, cal fer llistes… A l’article anterior, ja vaig parlar de les llistes de so… Cal que les llums hi siguin descrites, per exemple, quan cal obrir llum de sala durant l’actuació.
Cal fer, també, sembla evident però segur que hi ha gales que es “no preparen” sense pensar en quins efectes màgics veurà el públic… Cal fer llistes exhaustives dels jocs, de tots els mags que hi participaran, per evitar que es repeteixin 4 jocs amb corda o 2 desaparicions d’un mocador realitzats de la mateixa manera… Això també inclou els efectes màgics que es realitzaran a les presentacions… Per contribuir a homogeneïtzar l’espectacle, el coneixement dels números màgics facilitaran la tasca de decidir l’ordre d’aparició a escena dels artistes…
Tota aquesta preparació, a més de la responsabilitat, que he parlat en els punts anteriors, genera confiança. Com més preparat ho tinguis, més segur estaràs i millor sortirà… I aquesta confiança també es transmetrà a la resta de l’equip…
L’homogeneïtzació de l’heterogeni…
Per fer la millor gala, perquè sempre has de pensar que faràs la millor gala, sigui pel teatre que sigui, sigui petit, gran, una gala familiar o una gala que tindrà repercussió mediàtica…. Per fer la millor gala cal analitzar la màgia i la personalitat de cada un dels actuants i extreure’n el millor de cadascun… Quan fem un espectacle conjunt, a l’haver-hi molts mags es tracta d’una feina de grup i els personalismes es diluiran…
Valorar la intel·ligència envers el fet fàcil…
Tinc la sensació, que molt sovint no es pensa, tinc la sensació que molt sovint es dóna massa confiança al fet que els artistes tenen recursos suficients per tirar endavant un espectacle teatral, que tot s’improvisa… Tinc la sensació que se suposa que es pensa suficientment, que ja es té experiència… Doncs no… No n’hi ha mai prou i cal sempre qüestionar-se… Els recursos que funcionen en un show unipersonal no tenen per què funcionar en un espectacle conjunt… Per tant, cal que els pensadors de Gales Màgiques Teatrals siguin gent intel·ligent amb idees i tinguin necessitat de canviar patrons i esquemes preestablerts que potser no sempre tenen perquè ser bons…
Fi de la sisena i última part…
La conclusió de tot plegat és que cal pensar, planificar i organitzar els dies abans de la gala, perquè un cop estiguem al teatre, tot encaixi perfectament i puguem realitzar el millor dels espectacles, perquè la màgia quedi molt valorada, en un dels seus hàbitats naturals, el teatre…
Fins la setmana que ve, amb més màgia, aquí, al “Diari d’un Mag”…
Daniel Arbonés
daniel.cat
www.magia.cat
www.twitter.com/offmagia
www.facebook.com/offmagia